Reklamoje naudojami baisūs ir kartais netgi šokiruojantys vaizdai – tikrai ne pats patikimiausias ir veiksmingiausias būdas pasiekti rūkančio žmogaus sąmonę. Mokslininkai iš Misūrio pabandė išsiaiškinti, kas geriausiai įtikintų rūkalius atsisakyti šio žalingo įpročio.
Pačių mokslininkų nuostabai, paaiškėjo, kad bauginančių vaizdų rodymas ir gąsdinantys užrašai gali iššaukti visai netikėtą reakciją. Eksperimente dalyvavusiems 49 savanoriams mokslininkai rodė šokiruojančius video filmukus, kuriose buvo užfiksuoti žmonės, sergantys vėžiu ir kitomis ligomis, kurias sukėlė rūkymas. Kai kuriuose filmukuose buvo pranešimai apie tai, kas gresia rūkantiems.
Įvertinę eksperimento dalyvių reakciją, mokslininkai nustatė, kad mažiausiai rūkančiuosius paveikė būtent tie filmukai, kuriuose buvo naudojami ir bauginantys bei įspėjantys užrašai, bei šokiruojančios nuotraukos. Paaiškėjo, kad stebint tokius vaizdus žmonėms “įsijungia” apsauginė reakcija ir jie paprasčiausiai neatkreipia dėmesio į pernelyg baisią antireklamą.
Didžiausią emocinę reakciją sukėlė tie vaizdai, kuriuose buvo atvaizduojamas tik vienas dalykas: ar bauginanti nuotrauka, ar bauginantis užrašas ir t.t.
Kasmet nuo rūkymo sukeltų ligų miršta 4,9 milijonai pasaulio gyventojų. Prognozuojama jog per sekančius 25 metus šis skaičius turėtų išaugti iki 10 milijonų. Lietuvoje dėl rūkymo kasmet netenkama per 7000 gyvybių.
Išskleistų plaučių paviršiaus plotas sudarytų 80 kvadratinių metrų. Tai maždaug pusė krepšinio aikštelės ploto
Kitas faktas
Komentarai (7)